söndag, april 20, 2014

Utemöbler

Under Påskhelgen har jag och Rickard köpt en del utemöbler. Vi har köpt en loungegrupp och den hittade vi på Bauhaus här i Göteborg. Vi köpte den inte för att det var den absolut snyggaste vi sett utan också för att priset var bra. Utemöbler är inte gratis direkt, superdyrt om ni frågar mig! Jag blev i alla fall väldigt nöjd, den är skön och praktiskt och ganska snygg ändå. Två Högsten fåtöljer i svart från Ikea har vi också köpt med tillhörande fotpall. De är riktigt snygga och även supersköna att sitta i. Vi köpte även Ikeas nyhet på parasollsidan, Seglarö heter det. Jag kan varmt rekommendera det, helt grymt praktiskt och stort.
 
 





 
 
Godkväll! Vilken Påskväder vi har haft här i Göteborg. Hur är det med er andra, har ni haft det lika härligt som vi? Nu är jag ganska mör, vi har haft middagsgäster varje dag hela helgen och hur kul det än är så blir man också trött efteråt. Ikväll har jag gått ut och in från altanen och plockat leksaker och kläder och på bordet på altanen stod en del kvar efter middagen med våra goda vänner. Både min lille -och store kille somnade i soffan och min lilla tjej somnade som en sten till en flaska välling. Sååå mysigt att gå runt och fixa när man hör små snarkningar från soffan. Jag tror det är fjärde omgången som diskmaskinen går för idag. Det betyder att vi har haft en härlig dag med mycket folk omkring oss, precis som vi tycker om. I morgon blir det dock lugnt, inget inbokat besök. Men man vet ju aldrig vem som kan dyka upp?!
 
Sov gott!
 
Kram Johanna


6 kommentarer:

Hannis sa...

Ser jätte,jättefint ut i mina ögon!
Skulle lätt kunna njuta av solen där=))

Påsken har varit fantastisk!
Ett väder som jag verkligen längtat efter.

Kramen Hannis

Helenas enkla vardag sa...

Så snyggt ni fixat till. Jaa visst är det dyrt med utemöbler. Håller med dig om att det frestar på att ha folk hos sig, samtidigt som det är kul att yräffas.
Kram och njut på er fina altan idag.
Helena

Bettan sa...

Å hur fint och trevligt blev inte det där!!! Wow super läckert! Jag visste ju det!! :) ;)

Tack finaste vännen dem raderna värmde ända in i hjärteroten!! TACK!! Och självklart lovar jag berätta var och vart jag finns i världen! ;) På instagram heter jag bettanvernersson i:af.

Är så ledsen att jag känner så här !! Men vet ändå att jag kommer finnas i cybervärlden på nått sätt i framtiden också! Det är bara det att jag har det svårt med att vara offentlig för alla och att så många vet vem man är! I:af på orten där jag bor!! Alla känner mig men jag känner ingen! haha Det gör mig osäker och undrande om vad dem egentligen tycker! Är ju en blyg tjej som gärna inte gör så mycket väsen av sig! Så dags att dra sig tillbaka och inta lite mer anonymitet! Det passar mig! Offentlighet inget för mig! Har gjort det nu och känner mig väldigt klar med det! Tror jag i a:f!!! Beror väl på den där boken då? Om den nu blir släppt nån gång vill säga!!! haha!!!

Kramar i massor tills vi hörs igen! ;)
/Bettan

Husprojekt Drömhus sa...

men åh, det blev ju jättefint! letar också efter loungegrupp, har också tänkt att kolla Bauhaus, men även trademax.
och parasollet..ja, det har nog jag med om jag inte minns fel.. mycket bra :)

ha en fortsatt härlig vecka,
Kram
Tiina

Marie maräng sa...

Vad fint det blev! Det ser verkligen härligt ut!

Ja.. visst är det dyrt med utemöbler!

Ha de så gott!
Kram Marie

Unknown sa...

ÅH ni har gjort superfint verkligen!!
Ja visst vilket kanonväder vi haft här i Stockholm oxå!
Njutit varje sekund! Firat brorsonen ätit påskmat o godis och gjort lite nytta som att börja tvätta garagefasaden inte det roligaste men det måste göras ..
Ha det gott i solen!
Kram
Lotta