söndag, maj 18, 2014

Sophora

På köksbordet står en ny växt, en Sophora, i en ny ljuvlig urna som är köpt i webbutiken Lakewood Living. Jag fullkomligt älskar dessa spretiga och busiga växter!
 
 


 
 
Hejsan hopp! Vilken härlig söndag vi har. Min pappa kom och överraskade oss i förmiddags och tog med sig barnen. Det var dags för Livio och världens bästa morfar att plantera en massa gott i trädgårdslandet hemma hos mina föräldrar. Så utan förvarning fick man en barnfri dag. Jag åkte då ner en supersnabbis till Ikea och sedan hem igen för att hänga tvätt och fixa lite annat. Nu lagar jag lunch till mig och Rickard och sedan blir det till att plantera två lavendelväxter på altanen. I eftermiddag är det dags för härlig Tabata-träning med ett härligt gäng människor här i Kärra där jag bor! Ikväll blir det grillat till kvällsmat och antagligen ett dopp i vår bubbelpool. En fantastisk dag med andra ord!
 
Kram Johanna
 


7 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Låter som en helt fantastisk dag!! Vädret är underbart, härlig värme som gör att jag längtar efter semester för att få njuta. Sophoran är väldigt vacker och jag har letat febrilt efter en sådan, men ingen blomsterhandel har någon sådan härikring.
Kram,
Regina

LantlivsAnette sa...

Ohh vad fint du har det, och jag ser ett Yankee candle där på bordet, dom är ljuvliga..Kraaam Anette

Marie maräng sa...

Den är verkligen läcker!

Önskar dig en fin start på veckan!
Kram Marie

Unknown sa...

Oj vilken otroligt stor o fin Sophora!! Den jag hade tog jag tyvärr död på ..
Ha det gott!

Kram
Lotta

Carola sa...

ohh så fint du har det och vad fint det blev med alla sakerna! Ha en fin vecka!

Unknown sa...

Hi Johanna!

Do you recall the exact name of this sophora? I really love to have this plant, but I can't find it in the internet since I don't know exactly what kind of sophora this is!
I hope you can help me :)

Nice regards from the Netherlands, Meta

Eve sa...

Hi! I love that plant, could you tell me what kind it is?
Thanks,
Eve