söndag, maj 11, 2014

En paus från regnet

Igår hade vi en solig och ganska varm dag här i Göteborg. Det passade bra då vi hade städdag i vår bostadsrättsförening. Eftersom det har regnat mer eller mindre nonstop i 5 dagar så var det skönt med en paus från regnet. De nya markiserna från Rusta kom också i veckan och i fredags fick Rickard upp den på framsidan. Ner åkte en gammal, söndrig och smutsig brun, vit och orangerandig markis och upp åkte en fräsch mörkgrå. Vilken skillnad det blev! Jag ska visa er vid ett senare tillfälle.
 
Jag fick även möjlighet till att fixa och dona lite på altanen och i loungehörnan har det tillkommit ett par vita detaljer såsom en ljusslinga och en utematta. Jag fick även planterat två Mårbackapelargoner i min vita favoritkruka som två år i rad har agerat "julgransfot".
 
 



 
God söndagsmorgon på er! Var det Melodifestivalen som stod på kvällsschemat även för er igår? Jag är långtifrån en "mellofantast" men finalen den kikar jag allt på. Vad tycker ni, vann rätt låt?
 
Idag är det grått och regnigt igen och inte så kul med tanke på att jag borde ta med mig barnen och hitta på något kul. Rickard har ett matte B prov imorgon som han måste sitta hela dagen och förbereda sig för. Han försökte sitta igår med mig och barnen hemma och det gick väl sådär, haha. Ha en härlig dag!
 
Kram Johanna
 
 


8 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såg att Sanna blev trea, men jag tittade bara lite igår. Så jättefin hörna, där har ni det mysigt. Nya markiser skulle vi behöva också, en höststorm slet sönder två av tre här. Fast dom var infällda!
Ha en skön söndag
Kramar/AM

Suveliina sa...

Happy Mother's Day !!!
Lots of hugs ❤

Helenas enkla vardag sa...

Har inte kollat på mellon än, ska se lite av reprisen snart. Vad skönt med en regnfri dag, så man kan få börja piffa.Ni får så fint vid eran lounge hörna. Här regnar det banne mig hela tiden.
Kram Helena

Villa Vinkelhaken sa...

Vad mysigt det ser ut! :)

Kram Jenny

Hanna sa...

fina bilder
Ha en bra vecka!
Hanna

laakeri sa...

Look's like a nice weather in your place today ,cause lately its been raining and even my work is affected because of the rain and i did not change the bearing of my car yesterday.

Mittgodastefinaste sa...

Så mysigt, där vill man krypa ner! Otroligt fint med fårskinnen, de mjukade upp den möbeln nåt otroligt!

Kram Jenny

VÄLKOMMEN HEM! sa...

Supernice hörna, där skulle man sitta med ett glas rosé i solen! Om den nu ville kika fram igen dvs.... Men snart så, nästa vecka har de ju lovat 20 grader varmt! Jiiihoooo!!
Kram!
Judita