söndag, oktober 01, 2017

Köket

Det rum som jag utan tvekan tillbringar mest tid i är köket, speciellt nu när jag är mammaledig. Vi renoverade och satte in ett nytt kök när vi flyttade in i vårt hus tidigare i år. Vi valde ett grått kök från Ikea och det är jag väldigt nöjd med. I köket vill jag ha det enkelt, rent och praktiskt med vintagedetaljer. Känslan jag vill komma åt är rustik och lantlig med en modern och aningen industriell touch.
 

 Jag älskar gamla skärbrädor, glasburkar, brickor, underlägg. Här på bilden ser man vår gryn- och fröhylla som jag fick när jag fyllde 30 år.
 
 
 Jag älskar vår köksö! Där äter de två stora barnen frukost varje vardag innan skolan medan Vida sitter i sin babysitter och jag far runt hit och dit för att fixa frukost, fruktlådor, gympapåsar och annat smått och gott.
 
 
 Ännu fler skärbrädor.
 
 
 Färska örter och lök i en korg är snygga inredningsdetaljer i köket och även något som jag använder ofta i matlagningen såklart.
 
 
 Det enda överskåpet som finns i köket är detta och det har från början varit en gammal skänk.
 
 
 Ett olivträd är nästan ett måste i ett köksfönster kan jag tycka. Mitt som jag har just nu har växt åt alla möjliga håll. Min svarta stora gamla bakplåt som hänger på väggen är jag även väldigt förtjust i.
 
 
 Pallarna vid köksön och lampan över den ger köket industrikänsla och det gillar jag! Pallarna är även höj- och sänkbara vilket är praktiskt med tanke på barnen.
 
 
 Om ett par år bygger vi nog ett platsbyggt skafferi till höger bredvid kyl och frys.
 
 
 Köksön ger mig massor av praktisk förvaring. I like!
 
 
 Bakom dörren som skymtar till höger gömmer sig tvättstugan
 
 
Här framför spisen tillbringar jag många timmar varje vecka, haha:)
 
 
Hej hej!
 
Hoppas att ni har haft en fin söndag. Själv har jag lagat en supergod gryta som mina föräldrar hjälpte oss att äta upp. Jag hade även tänk att baka en äpplepaj men då de flesta som var här kör på en lite nyttigare bana just nu så hoppade jag över det. Nu är klockan 19 och det är dags att försöka avsluta kvällen här och få de två äldsta barnen att hoppa i säng. Den lilla somnar gärna inte innan 22-tiden, dock sover hon helt ok nästan varje natt så just nu klagar jag inte. Jag håller tummarna på att det kommer fortsätta såhär.
 
Ha en fortsatt trevlig kväll!
 
Kram
 
Johanna


Inga kommentarer: