fredag, december 31, 2010

NYÅRSAFTON...
Idag är det sista dagen på året 2010 och jag försöker tänka ut ett nyckelord för året som gått...och ordet blir FÖRÄNDRING! Detta året har bjudit på många förändringar; Rickard flyttade in till mig och Livio och endast efter några månader flyttade vi till en större lägenhet. Jag började studera igen efter min mammaledighet och Livio har börjat på förskolan. Året som kommer, 2011, skall gå i hälsans och ekonomins fotspår...

I kväll kommer vi vara hemma hos goda vänner, äta gott och ha det trevligt. Vi är fyra barnfamiljer som kommer träffas så det blir garanterat mycket stök och bus!

Nu på dagen har jag kikat i olika inredningstidningar och jag kan minst sagt säga att det kliar i fingrarna efter att få förnya, göra om och inreda mitt hem. Speciellt inspirerad blev jag av den franska stilen; "Brocante chic"! Brocante betyder pastell och är hämtad från franska macarons, ni vet de söta små bakverken. Jag skall få till en ruffig men vacker vindsvåning hemma hos oss som jag skall inreda lite "brocante chic".

Macarons






Hoppas att jag lyckades inspirera med dessa underbara bilder!

Gott Nytt År på er allihop!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Det där sovrummet skulle jag kunna sova gott i, lovely! Dock tror jag att det är för mycket rosa och lull lulligt för mr J ;)
Tur ändå att man får igenom sin vilja för det mesta, eller hur?
Kramis