söndag, juli 28, 2013

Renovering del 3

Det går framåt med raska steg kan jag lugnt säga! Denna vecka har det verkligen hänt massor och Rickard har slitit från tidig morgon till sen kväll utan stopp. Min bror, min far och vår vän Claes har varit där och hjälp till och det är vi väldigt tacksamma för.
 
Idag blir det lite bilder från övervåningen som igår fick sin första strykning vit färg, idag fick den strykning nr 2 och i Sols rum kom även tapeten upp. Kan inte säga annat än åhhhh vad fint det blev med tapeten. Jag har verkligen ansträngt mig för att hitta en alldeles speciell tapet till lillans rum och jag tror faktiskt att jag har lyckats!
 
Jag kommer också att visa några bilder från nedervåningen där allt golv nu är lagt och panel har kommit upp på två väggar i köket. I skrivande stund grundmålas golvet och även panelen ska slipas och målas.
 
Här kommer bilderna!
 
 
 I detta hörn ska Sols säng stå.

 Fina takdetaljer.

Två väggar har tapet och två väggar är vitmålade.

Fönsterväggen i Sols rum.


 Grundmålade väggplankor.

 Mitt och Rickards sovrum. Vi har en stor balkong bredvid vårt sovrum.

 Hörselskydd är bra att ha på en byggarbetsplats:)

 Här ser ni en liten bit av köket, min pappa och den fula trappan;)

 Här ser ni ena väggen i köket som har fått panel. Den ska slipas och målas.

 Livio hjälper till.

 Grundmålat furuplankgolv.

Man kan alltid passa på att göra några push-ups när man jobbar! I bakgrunden skymtar de grön/gulmålade väggarna som prydde hela nedervåningen när vi köpte radhuset.
 
 
Hur har ni alla det? Har ni loppat något kul? Själv så blir det lugnt på loppisfronten denna sommar, några fynd har dock gjorts. Förra helgen var jag och familjen i väg en sväng och då hittade jag två saker som jag blev väldigt glad över, nämligen en gammal dörr med härlig patina som vi ska använda till vårt skafferi som Rickard ska platsbygga. Rickard hittade även en gammal hatthylla, väldigt rejäl och stor. Den ska få sig några omgångar vit färg då den är omålad i furu.
 
Nu är det dags för kvällsmat här hemma!
 
Kram Johanna


6 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte fin tapet i Sols rum. Kul att kunna inspirera till valet :)
Kramis Sandrah

http://www.ninasskatter.blogspot.no sa...

Åååå, så spennende !! Dette ser så bra ut, gleder meg til å følge med! Jeg har blogget litt lite nå i sommer , men nå er jeg på plass igjen!!! Så søte barn du har!!!!
Har du instagram forresten????

Mittgodastefinaste sa...

Jag förstår att du är nöjd med tapeten, den är underbar!

Så snabbt det går!

Nyfiken på dina loppisfynd! Då de alltid är helt i min smak!

Kram Jenny

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Halloj det där blev ju urläckert...tapeten var ju ljuvlig och så gillar jag din brädklädda vägg!!! HA en fin fortsatt vecka kram från Maja

Villa Vinkelhaken sa...

Såå himla fin tapet! :)

Kram Jenny

Annso sa...

Super vacker tapet. Vart kommer den ifrån? :-)

Underbar blogg förövrigt också!
/annso