fredag, december 27, 2013

Dukning och några få bilder från Julafton

Idag tänkte jag visa er min enkla dukning som jag gjorde på Julafton. Tallrikar, glas och bestick från Ikea. På tallrikarna ligger större vita servetter i lite grövre material. Runt dem knöt jag en bit jutesnöre och stoppade sist in en liten cederträdskvist. Enkelt men vackert! Duken var nyinköpt för Julafton och är i grovt  beigt linnetyg och jag hittade den på Hemtex (aningen skrynklig, jag vet! Jag hann inte stryka!).  
 








 
Här sitter Livio med sin kusin Ronja och spelar på sin nya julklapp, Wii mini. 
 
Så var det dags för tomten att komma...

Sol är skeptisk och morfar får agera mellanhand.
När tomten hade gått fick vi hjälpas åt att dela ut de andra julklapparna!


Då var juldagarna över för detta år! På juldagen hade vi goda vänner på besök som hjälpte till att äta upp julmatsrester. Igår på Annandagen var vi på kalas, min kusin fyllde 25 år för ett par veckor sedan. Han bor i London sedan några år tillbaka och är ihop med en spanjorska. Kul tycker jag som älskar kultur och språk! Dem arbetar båda två inom IT branschen och har även eget företag. De planerar att flytta hem till Sverige med företaget om ett par år.
 
Ha en finfin dag!
 
Kram Johanna


3 kommentarer:

Mittgodastefinaste sa...

Så vackert Johanna! Jag älskar när det är sådär lite grovt och skrynkligt! Jättefin skolplansch med fåglarna!

Önskar dig en riktigt god fortsättning!

Kram Jenny

Fint o Fult sa...

Vad fint! Och vilken snygg gran ni har, jag gillar verkligen dom där små "pompomsen" :) Ha en god fortsättning, kram Monica

Unknown sa...

Åh vad fint du dukat!
Det enkla är det vackra!

Vekar som ni har haft mysiga juldagar!

Ha det gott!

Kram
Lotta