lördag, augusti 08, 2015

Nytt i köksfönstret

Igår var jag lite hemlighetsfull angående vad som fanns i paketet jag hade varit och hämtat ut. Idag tänkte jag visa er vad det var i det, nämligen två nya lampor till köksfönstret (tyvärr Catta, du gissade fel snygging!). Både lampfötter och lampskärmar kommer från watt & VEKE och jag blev supernöjd med resultatet. Innan har jag haft två vita, mer romantiska lampor och jag hade tröttnat på dem helt enkelt. Jag har länge funderat på att köpa lampor i mässing, utan skärm och endast glödlampa. Men jag beslutade mig till slut för att sådana lampor blev för "kalla" för köket och valde istället svarta lampfötter med vintagekänsla och enkla naturfärgade lampskärmar.
 
 



 
 
Ny i köksfönstret är också världens sötaste växt, närmare bestämt en Fallskärmsranka som stod bland nyinkomna växter i lilla blomsterbutiken på torget. Är det någon av er som har sett denna växt innan? Jag har nämligen helt missat den.
 


 
 
Hej härliga lördag!
 
Vilken slö och mysig lördag jag har. Båda killarna i familjen är på vift och jag och Sol har ihop med en granntjej varit på en långpromenad och hälsat på hästarna som är på bete i sommarhagen. Vi plockade även massvis av vilda hallon som vi gjorde hallonmilkshake av när vi kom hem. Nu leker en drös med ungar på övervåningen och jag passar då på att blogga, riktigt lyxigt måste jag säga.
 
Kram Johanna
 


2 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint det blev med dina nya lampor! Å blomman var verkligen söt det ser faktiskt ut som fallskärmar=D Jag gillar ditt köksbord också!
Kram,
Regina

Helenas enkla vardag sa...

Blev jättebra!! Färgerna liksom gifter sig med varann!!
Kram Helena