söndag, november 16, 2014

En oväntad loppistur

Igår kom Gustav, en förskolekompis till Livio hem till oss för att leka. När hans mamma lämnade honom talade hon om att hon skulle till Reningsborg och se om hon kunde hitta något kul. Reningsborg är ett megastort ställe här i Göteborg där folk lämnar in sina gamla ägodelar, d.v.s. allt mellan himmel och jord. Det bästa med Reningsborg är att det är en hjälporganisation som hjälper människor till bättre livsvillkor. Det är även mycket saker som ständigt kommer dit så det är väldigt stor chans att fynda massor! Ett av mina fynd från igår får ni se i dagens inlägg. En cool lampa i industristil som det kunde stått House Doctor på tycker jag. Just nu står den i ett av fönstrena i vardagsrummet.







God eftermiddag!

Har ni haft en fin helg? Själv har det varit fullt upp med diverse aktiviteter och ett kalas. Nu är klockan 15 och man kan tro att det är läggdags, så mörkt är det redan ute. Jag funderar faktiskt på att ta mig en sväng till Ikea, som bara ligger 7 minuter med buss från där jag bor. Jag behöver lite småsaker och barnen kan få äta middag där idag så slipper jag laga ännu en måltid. Ha en fin kväll!

Kram Johanna

 

Inga kommentarer: