onsdag, november 12, 2014

Väggar målade med kalklitir

  Nu  är två väggar i lilla hallen på övervåningen färdigmålade med kalklitir. Jag är väldigt nöjd med resultatet och känner att jag skulle vilja måla varenda vägg här hemma med denna underbara färg. Jag målade med nyansen LEO som är en underbart vacker ljusgrå färg. Alla vita lister och foder kom fram så fint nu när väggarna är gråa. Jag är sugen på KONTRASTERKalklitir är annorlunda att måla med jämfört med annan "vanlig" färg, fråga mig gärna om tips om det är någon som är sugen på att testa.  



Stolen är en vit Tolix och köpt i butiken Svensson i Lammhult som ligger här i Göteborg. Fårskinnet är köpt på Ellos och är alldeles ljuvligt på alla sätt och vis.


På ena sidan hallen ligger mitt och Rickards sovrum, även badrummet ligger där och det är det enda rum som ännu inte blivit renoverat. Vi får se när det blir. 


På andra sidan ligger barnens rum, det är Livios rum ni skymtar här. Bakom den stängda dörren hittar ni vår klädkammare, där förvaras alla familjens kläder plus lite annat smått och gott som man inte alltid vet vart man ska göra av:)


Hej på er allihop!

Hoppas att ni har en fin vecka! Själv har jag varit hemma måndag och tisdag och vilat upp mig då jag nästintill hade tappat min röst. Som lärare kan man inte direkt vila den, utan den är snarare mitt viktigaste verktyg. Men nu är jag tillbaka på jobbet och det känns skönt.

Kram Johanna

2 kommentarer:

Catta sa...

Sååå himla fint blev det, Leo är precis lagom grå nyans tycker jag, utan att mörka ner så mycket. Jag är också mycket för kontraster nu och har ju klämt i med ett par riktigt mörka väggar och jag trivs super :)

Fällen har jag med och den är så himla fin och faktiskt väldigt tålig, både barnen och Ebba sitter och ligger på den i soffan :)

Kan förstå att det blir himla knepigt att tappa rösten när man ska stå inför en klass, minns en lärare vi hade som gjorde det väldigt ofta och hon fick likosm gå runt till var och en och viska. Inte så effektivt, eller enkelt heller för den delen..

Skönt att du är bättre!
Kram

Helenas enkla vardag sa...

Ser ju jättefint ut. Jag är sugen att måla våran liggande träpanel som vi har bakom sängen i sovrummet.
Vad tror du om det?
Har ju en beigevit stor matta och beige och vita gardiner i taket, kan man ha den där grå färgen eller kommer det se konstigt ut om det är mycket beigevitt?
Kram helena