fredag, augusti 17, 2012

Igår hämtade jag...

...ut ett litet paket på posten! Paket är ju alltid kul och denna gången var det några ting från webbutiken Julias Vita Drömmar som jag hade beställt. Senaste tiden har det varit mycket loppisar och jag har knappt köpt något "nytt" alls, men så ibland blir man lite sugen:)





  
Två porslinsskärbrädor från IB Laursen fanns med i paketet. Jag har letat på loppisar efter sådana fast vintage, men ännu har jag inte haft turen att komma över någon.




En söt liten griffeltavla fanns det också med i paketet och från och med måndag skall den börja agera "menytavla". Jag skall nämligen börja laga mat efter recept, det skall med andra ord bli skärpning här hemma efter "semesterslarvet":) Den rostiga stora spiken kom Rickard hem med igår, han hade hittat den vid en gammal kyrka som han lagade taket på (han är plåtslagare).



För tillfället står den på bakbordet under kökshyllorna som ser ut såhär för tillfället.

Jag önskar er en trevlig helg söta bloggvänner, ta hand om er!

Kram Johanna

7 kommentarer:

Camilla/Rufft och Sött sa...

Så fint! Här blir det två loppisar i morgon, men nu börjar suget snart mättas faktiskt..
Rymmer inte mycket mer heller om jag ska vara ärlig..
Perfekt med en make som drar sitt strå till stacken hihi!
Ha en fin fredag!
Kram

http://www.ninasskatter.blogspot.no sa...

Så gøy, masse fint du har funnet deg.
Ønsker deg en super helg.
Stor klem:)

Ewa`s Galleri sa...

Vad mycket fina saker du har,Jättefint i köket
ha en riktigt skön helg

Sofia sa...

Mycket fint du inhandlat!!!
Jag har en likadan blå burk som du
har överst på hyllan där... Kul!
Kram och ha en fin helg!
Sofia

Bettan sa...

Jätte fint! Porslinet säljer vi med i gårdsbutiken :)) En riktigt storsäljare här hemma med! :)

Håller med, lite för varmt har det med vart att jobba i också!!

Ha en fin helg! :)

Kram Bettan

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fint du har det på hyllorna. Jättesnygga gamla plåtburkar. Och en gammalt bakbord - ett sånt skulle jag ju också vilja ha. :-)

Hoppas du får en riktigt fin helg!

Fint o Fult sa...

Ser att du fått till din header! Jag har kikat på min och klurat lite och tror (kommer ärligt inte ihåg..) att jag helt enkelt gjorde själva headerbilden så stor så den skulle "täcka upp" (dvs bli centrerad) hela övre delen. Så stora är mina kunskaper på detta :)
Fina skärbräden du shoppat! Hade jag vetat att du varit på jakt efter gamla så hade jag tidigare 2 st från gustavsberg från 1913 i butiken (hade inte lagt ut dem i webben)... Du får hojta till om det är något du söker, ibland ligger det i gömmorna!
Vi gillar ju verkligen samma grejer, jag har också en sån där gul burk som du har på hyllan (Carl Peter), den är så fin!:)

Ha en härlig helg!
Kram Monica