söndag, maj 05, 2013

För andra...

...året i rad besökte jag och Rickard fina Maries loppis i Hjo! Idag blir det därför några bilder från mina finfina fynd därifrån.








 
 


 
 
Två gamla porslinsskålar, två skomakarlampor, en lampa i fattigmanssilver, en glaskupa, tre gamla burkar och två porslinsknoppar blev fyndat hos Marie och de andra. Den fina gamla skolkartan som fick en provesorisk plats i hallen, fyndade Rickard på Lundby Gård som ligger en liten bit från Maries hus. Där kan man hitta hur mycket kul som helst!
 
Jag hoppas att ni alla fina bloggvänner har haft en trevlig helg!
 
Kram Johanna
 

10 kommentarer:

Hanna sa...

Så fina saker.
Ha en fortsatt fin söndag!
Kram
Hanna

Johanna Stålros sa...

Åhh så trevligt, jag är i från Hjo men den loppisen lyckas alltid kollidera med något annat varje år. Fina saker du hittade. Kram

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Kul med fyndande, passar ju som handen i handsken i ert hem!
Finns nog inte mycket som är roligare än en bra loppis!
Ha det gott, kram Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt och vara på den loppisen, och så mycket fint du fyndat. Jättefina lampor och burkar. Kan tänka mig att du träffade en mängd glada bloggare också.
Kramar
AnnaMaria

Blan betong och gammeldags pioner sa...

halloj och jisses vilka fina fynd!!!! Hade önskat man varit där...så mycket fina saker...men lite långt och åka från Öland man kan väl alltid hoppas att man kan hitta någon sådan fin loppis här i trakterna! Ha en fin vecka kram från Maja

Unknown sa...

Oj så mycket fint, vill åka med nästa gång! J jobbar ju alltid så vi kan ju typ aldrig göra sånt där.. Ett körkort vore på sin plats ;)

Fick du mitt mess i fredags förresten, om att det blev så sent och så..

Hoppas vi ses snart!
Puss

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj vad mycket fint du har fyndat på loppisen hos Marie!! Kan tänka mig att det var en trevlig dag!

Ha en fin ny vecka!
Kram,
Regina

Unknown sa...

Vilka underbara loppisfynd!!

Ja visst det har varit en underbar helg med sol o lite värme!

Ha det gott!

Kram
Lotta

Marie maräng sa...

Men vad många fina fynd du har gjort!

Önskar dig en fin fin vecka!
Kram Marie

Mittgodastefinaste sa...

Men de där burkarna var ju heeeelt underbara! Alltid när jag ser dina loppisfynd så tänker jag att det är lite tur att inte vi är på samma loppisar! Jag faller lite för samma grejer känns det som!

Vore kul att se dig dock IRL!

Kram Jenny