tisdag, maj 07, 2013

På mina...

...öppna hyllor i köket kan man nu hitta många av mina loppisfynd från helgen! Det är väldigt vitt på hyllorna men jag älskar det.
 
 


 
 
Det har hänt väldigt mycket under de senaste två veckorna som har genererat i många olika känslor. Tyvärr är en av dessa känslor en stor sorg, sorgen över att min mormor plötsligt en kväll, för 12 dagar sedan, lämnade oss. Min mormor och jag stod varandra nära och har i hela mitt liv haft en nära och speciell relation. Vi träffades ofta och därför hade även mina barn, och då speciellt Livio, en fin relation med mormor. Jag kan fortfarande inte förstå att hon inte finns mer. Att jag aldrig mer ska få höra hennes röst, aldrig mer få krama om henne och aldrig mer få ta med henne ut till havet. På dagarna tar vardagen över med alla måsten och det är först på kvällarna som jag kan sörja henne, min fina mormor. Mina minnen av mormor är oändligt många och de kommer jag för alltid bära med mig. Den 20 maj kommer jag att få ta ett sista farväl av henne.
 
Nu blev det tungt, men trots detta händer det positiva saker i livet. Vi har mitt upp i allt gått och köpt radhus! Och nu rullar allt på i jättefort. Igår var en fotograf här och fotade vår lägenhet som kommer ut på Hemnet på fredag (jag ska länka den för er då). Efter det väntas två visningar. 
 
Igår var jag också på en första arbetsintervju och jag blev erbjuden jobbet. Jag ska på fyra arbetsintervjuer till så jag ska bestämma mig om ett par veckor. Det känns bra att jag valt "rätt" yrke, det finns gott om jobb i alla fall!
 
Nu måste jag fixa kidsen för att lämna den ene på förskolan och sedan bege mig till banken!
 
Kram Johanna 


13 kommentarer:

Unknown sa...

Gumman, så ledsamt det är med "momo hut", sörjer lite jag med..Så fin människa hon var, minns särskilt de gånger hon sa hejdå till oss på Landvetter, varje gång vi skulle ut på äventyr :) Hon fällde många tårar och var så himla gullig, märktes att ni stod varann otroligt nära..

Härligt med husköpet, LÄNGTAR tills jag får se det! Och vad kul att få se mäklarbilder på er fantastiska lägenhet =)

Roligt med jobbsök, verkar som du kan välja och vraka, toppen! Det är du verkligen värd min vän =)

Kram!

Linda sa...

Oj, vad det händer saker i ditt liv!
Jag beklagar sorgen och förstår att saknaden är stor.
Sen ett stort grattis till radhusköpet och att du har jobb på g. :)

Kram Linda

Livingroom sa...

Härliga saker du har på dina hyllor , och vilken fint bakbord. Ett sådant önskar jag att jag hade

LOPPISLIV sa...

Vad sorgligt med din mormor, skickar massor av styrkekramar.

Vilka finfina fynd du gjorde på Maries loppis, så fint på din kökshylla, fullt av vackra saker!!

Härligt med jobb på gång och nya radhusköpet. Lycka till med allt det nya som sker!
Kraaaaam Paula

Fint o Fult sa...

Vad ledsamt med din mormor, jag beklagar sorgen och när man står varandra så nära blir saknaden stor...
Det verkar ju verkligen hända mycket och vad kul för er med husköpet, du måste visa bilder!
Och lycka till med nya jobbet (vilket det nu blir:)!
Kramar Monica

Bettan sa...

Oj oj oj! Fy så tråkigt! Och roligt på samma gång!!! Ett radhus för tusan! Härligt tjejen!!! Det följer vi med på! ;) Styrkekramar till hela familjen skickar jag över... Kan behövas mer än väl såna här gånger när man mister någon som man tycker om så himla mycket. Tänker på dig...

Kram Bettan

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Beklagar sorgen, livet kan vara så jobbigt emellanåt.
Vad bra att det händer positiva saker med! Kul med nytt boende, längtar efter att få se!
Kramar till dig!

Fröken Fräken sa...

Så tråkigt att höra om din mormor! Jag har inga av mina mor- eller farföräldrar i livet längre, och det känns minst sagt tomt..
Men vad roligt med både ny bostad och nytt jobb också - det är ju inte fel alls att kunna välja och vraka!

Villa Björkenäs Backen sa...

Så.sorgligt med din Mormor !
det är så konstigt med Livet . Ett långt liv som tar slut :(
Det som man får kvar är all minnen som man får
bära med !
Jag beklagar sorgen ! Att ha en mormor som hR brytt har jag också haft.
Fotvarandre eftermånga år så sörjer jag.
Nått som också är sorgligt att ha mina föraldrar så långt borta...
dom blir inte heller yngre .

Så fina bilder ! Så många fina sakerTrots sorgen så verkar ni ju ha mycket på G.
Spännande med radguset och allt. Nytt jobb mm.
Lycka till ! :)

Ha nu en fin helg ! Kram från mig

Mittgodastefinaste sa...

Beklagar sorgen.

Så mycket som har hänt i ditt liv. Spännande med husköpet, jag kan tänka mig att dina lägenhetsbilder blir superfina.

Spännande att börja jobba, till höstterminen då förstås!

Jättefint på hyllorna, jag älskar helvitt sådär i lite olika vitt!

Kram Jenny

Husbilen Tuzzen sa...

Vad tråkigt med din mormor. Bevara de allra finaste minnena i ditt hjärta.

Grattis till husköp och jobbet. Hoppas de andra intervjuerna går lika bra. Det är väl härligt om du kan välja.

Hittade hit av en slump och gillade vad jag såg. Kommer nog tillbaka.

Kram Helén

Hanna sa...

Verkligen fin på hyllorna.
Kram
HAnna

Unknown sa...

Åh vad ledsamt..får tårar i ögonen och känner med dig fast vi inte känner varandra..

Hoppas det går bra med försäljningen och vad roligt att ni köpt nytt!

Ta hand om dig!

Kram
Lotta