fredag, maj 17, 2013

På mitt bakbord...

...är det brunt och grönt i form av citronmeliss, avokado, apoteksflaskor och en gammal griffeltavla! Citronmelissplantan bara växer och växer.
 
 




 
 
Om allt går som planerat så blir vår lägenhet såld idag, och det vinnande budet gör att det känns som om man har vunnit på lotto! Helt galet. Jag känner mig ödmjuk och lyckligt lottad. Att vi vågade och att vi tog chansen att flytta hit för två år sedan har visat sig bli det bästa boendebuslut vi kunnat göra. Så ikväll blir det till att skåla i champagne med bästa grannarna som bjuder på tapas på deras altan.
 
Vem vet, kanske min älskade mormor har ett finger med i spelet. För en sak är jag övertygad om och det är att hon önskar mig all lycka och hon vill att jag ska vara glad. Dock är det svårt mitt i sorgen, men jag försöker. Saknaden är enorm och värre blir det för var dag som går, då det blir mer och mer verkligt.
 
Kram Johanna


13 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Hoppas ni får budet och att köpet går i lås! Fint på din hylla!
ha en riktigt fin pingst!
Kram Helena

Husbilen Tuzzen sa...

Det är så fint med färska kryddor i små krukor inne. Jag är hemskt förtjust i basilika och har ofta en kruka stående i fönstret.

Önskar dig en fin fredag!

Kram Helén

Linda sa...

Det är så fint med det gröna som ger lite färg.

Ha en trevlig fredag!
Kram Linda

Hannis sa...

Det är klart att din mormor har ett finger med där!
Hon vill ditt bästa, vart hon än är.
Så tänker jag om min morfar=))

Vackert på bilderna!
Kram Hannis

Stina sa...

Det ser väldigt mysigt ut.:-) Stina

LOPPISLIV sa...

Så söta apoteksflaskor, och nu när jag ser din citronmeliss påminde du mig om att jag måste köpa mig en jag också :-) Jag brukar plantera dem i större kruka, sen har jag en stor fin blomma som varar hela sommaren, inte bara fin ju utan god till både sallad och efterätt :-))

Fin fredag....Kraaam Paula

Vitt hus med svarta knutar sa...

Nu har jag läst ikapp här hos dig och sett att det hänt mycket, både sorg och glädje, det är väl så livet är i stort, både sött och salt...

Du har gjort så fint på bakbordet och alla bilder från lägenheten är jättefina.

Ha en fin pingsthelg!
Kram,
Regina

Louise sa...

Inte sett dig på fsk, eller så har vi gått om varandra...roligt att ni både har köpt nytt boende och förmodligen sålt oxå ;) beklagar din sorg och jag tror som dina andra vänner att mormor säkert har ett finger med i spelet i allt roligt som händer i ditt liv, kram Louise

Mittgodastefinaste sa...

Jag håller alla tummarna för att ni får budet!

Det är så fint, ditt bakbord!

Kram Och Godnatt // Jenny

Marie maräng sa...

Så spännande... hoppas att köpet blev av!

Önskar dig en fortsatt fin vecka!
Kram Marie

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Spännande, hoppas allt går bra..:-)

Såå fina bilder!

Må så gott
KRAM

Bettan sa...

Män å Vännen!! Så himla roligt!
Ett stort lycka till med allt!

Luktar gott med citronmellissen, som bara den!

Vad roligt att du gillar mitt lilla projekt! Ska bli superkul...

Kram Bettan

Unknown sa...

Åh vad kul!
Jag tror att din mormor har ett finger med i spelet!!
Verkligen jättefint du har i ditt kök! Grönt är skönt!

Kram
Lotta